Verkoop je huis sneller met een verkoopstylist

Verkoop je huis sneller met een verkoopstylist

Het belang van een goed ingericht huis is niet te onderschatten. Een huis verkoopt namelijk veel makkelijker als kopers zichzelf in jouw huis kunnen zien wonen. Daarom werken we bij Lagro al 15 jaar samen met verkoopstyliste Irma Hoogma. Met praktische tips geeft ze jouw interieur nét dat beetje extra, zodat bezoekers zich direct thuis voelen. In dit artikel lees je hoe Irma dat aanpakt.

Van meubelboulevard naar Lagro

We werken graag met Irma vanwege haar jarenlange ervaring. Ze heeft een tijd op een meubelboulevard gewerkt, waar ze verantwoordelijk was voor de aankleding en presentatie van de zogenaamde settings. Hierin worden meubels en accessoires gecombineerd tot een mooi geheel. Irma vertelt dat de stap naar verkoopstylist vanaf daar snel was gezet:

“Door mijn werk op de meubelboulevard kan ik heel snel zien of iets goed staat of niet. Daarmee bedoel ik dat de bank, het kleed en de salontafel een logisch geheel vormen. Dit oog voor detail komt in mijn werk voor Lagro goed van pas. Een ingericht huis is een stuk eenvoudiger te verkopen dan een leegstaand huis. En ook als het huis nog ingericht is, weet ik met een paar kleine aanpassingen vaak toch een groot verschil te maken.”

Irma vertelt dat het belangrijk is dat een huis logisch ingericht is. Mannen willen bijvoorbeeld kunnen zien waar ze gaan zitten en waar de tv staat. Voor vrouwen is het vaak belangrijker dat er planten en bloemen staan, om een huiselijk gevoel te creëren.

Vijzels, olieflessen en persoonlijke foto’s

Als je je huis verkoopt via Lagro, maken we vaak gebruik van een verkoopstylist. Bewoners zijn vaak zo gewend aan hun inrichting, dat het lastig te zien is wat beter kan. Iemand als Irma ziet snel wat er in jouw huis misschien verbeterd kan worden, zodat je een hogere prijs kunt vragen en je snel verkoopt.

“Ik kom vaak bij mensen over de vloer die hun huis bijna steriel hebben gemaakt. Er staat bijvoorbeeld niks op het aanrecht, de fruitmand is van de eettafel naar de kast verhuisd en het kinderspeelgoed ligt verstopt in de kast. Best begrijpelijk, maar dit zijn juist essentiële zaken. Daarom vraag ik bijvoorbeeld naar vijzels, mooie olieflessen of een messenblok. En er mag best wat speelgoed te zien zijn, zeker als het om een gezinswoning gaat. Maar ook simpele details, zoals een leesbril die op tafel ligt, zijn belangrijk. En wat ook heel goed werkt, zijn tijdschriften en boeken die bij de doelgroep passen. Het belangrijkste is dat je het interieur zo goed mogelijk laat aansluiten bij de potentiële kopers.”


Niet afkraken, maar helpen

Nog een reden dat Lagro graag samenwerkt met Irma, is haar positieve aanpak. Ze komt niet langs om je te vertellen wat er allemaal mankeert aan je interieur, maar ze is er om je te helpen. We horen keer op keer dat verkopers heel blij zijn met de input die ze levert.

“Misschien schrijf ik nog wel eens een boek over mijn werk. Dan noem ik het ‘Misschien willen we niet eens meer verhuizen’, want dat krijg ik heel regelmatig te horen!”

Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring